Advertisement

Customize

18 October 2008 @ 10:25 am
Foto's deel 2 / Pictures part 2  

Nederlands
Vorige week vrijdag (10 oktober) zijn we door Takeuchi-sensei meegenomen naar Mount Fuji. Dit als 'onderdeel' van onze 'research' naar de Japanse cultuur. ;) Oh, en ook onderdeel van tourisme, want het is natuurlijk een heel touristische plek in Japan. Niet dat we echt veel research hebben gedaan, het was meer een excuus om lekker op excursie te gaan tijdens schooltijd. ^^ En ik heb absoluut niets tegen zulke 'research opdrachten' tijdens school...

Het was heel koud op Mount Fuji, en de foto's zullen ook wat grijs en zo zijn. Ook al zaten we boven de wolken. Maar het was niet bepaald mooi weer. Of nja, het was mooi weer in Hino, maar hoe dichter we bij Mount Fuji kwamen, hoe bewolkter en regenachtiger het werd. Maar het bleef gewoon een mooie plek om te zien. ^^

English
Last week Friday (10 October) we were taken to Mount Fuji by Takeuchi-sensei. This as 'part' of our 'research' to the Japanese culture. ;) Oh, and also part of tourism, because it is of course a very touristic spot in Japan. Not that we did a lot of research, it was more an excuse to go out on excursion during schooltime. ^^ And I have absolutely nothing against such 'research exercises' during school...

It was very cold on Mount Fuji, and the pictures will be somewhat gray-ish and such. Even though we were above the clouds. It wasn't exactly nice weather. Well, it was nice weather in Hino, but the closer we got to Mount Fuji, the more cloudy and rainy it got. But it's still a nice place to see. ^^

Photobucket
Eerst maar eens even beginnen met een leuke groepsfoto. ^^ Ik sta hier nog heel koppig in mijn T-shirt. Deze was genomen op de vierde etappe. Op de vijfde etappe was het toch wel zo heel erg koud dat ik mijn vliesvest en jas aan moest trekken.
Van links naar rechts: ik, Irene, Takeuchi-sensei, Antonella, de Chineze lerares (wiens naam ik niet weet)
Let's start with a nice group picture. ^^ I'm standing here stubbornly wearing only my T-shirt. This one is taken on the fourth step of the mountain. On the fifth step it was cold enough that I had to wear my sweat-shirt and a coat.
From left to right: me, Irene, Takeuchi-sensei, Antonella, and the Chinese teacher (whose name I don't know)

Mount Fuji 20
Deze was genomen toen we onderweg waren naar Mount Fuji. We waren toen al vrij dichtbij de berg, en toch zijn we nog wel twee, drie keer verdwaald. ;) Er is hier ook niet zo heel veel nog te zien van de berg.
This was taken when we were on our way to Mount Fuji. We were already quite close to the mountain, and we still managed to get lost two or three times. ;) You can't see much of the mountain here yet either.

Mount Fuji 19
Genomen vanaf de vierde etappe. Bergen in de verte, wat dennenbomen, veel wolken... Hij's best wel mooi, he? ^^
Taken from the fourth step. Mountains in the distance, some Christmas-tree like trees, lot of clouds... It's quite beautiful, don't you think so? ^^

Mount Fuji 15
Dit kwamen we tegen toen we op weg waren naar de vijfde etappe. De punt van Mount Fuji. We moesten gewoon even stoppen om er een foto van te maken. We konden hier ook een beetje omhoog klimmen, maar we hadden niet echt veel tijd en we wilde liever op naar het hoogste punt dat je kon komen met de auto. Maar ook wel heel mooi om te zien.
We came across this sight when we were on our way to the fifth step. It's the top of Mount Fuji. We just had to stop to take a picture of it. We could also climb up a bit here, but we didn't have a lot of time and we wanted to go to the highest point you could get by car. But it's still lovely to see.

Mount Fuji 14
Nog een keertje de top, deze keer ingezoomed voor beter zicht van de top.
One more time the top, this time zoomed in for a better view of the top.

Mount Fuji 11
Zelfde plek, denk ik, maar dan van de bomen die daar op de helling groeide. De blaadjes beginnen al een beetje te kleuren. Ik kan me voorstellen dat het in de herfst (dadelijk, over twee weken ofzo) dit echt een heel mooi gezicht is met alle verkleurde blaadjes.
Same place I think, though then of all the trees that grow on the mountain side. The leaves are already starting to change colour. I can imagine that in the autumn (soon, in two weeks time or so) it'll be a really beautiful sight to see with all the coloured leaves.

Mount Fuji 8
Eerste uitzicht vanaf de vijfde etappe! We zaten hier op over de 2km hoog, volgens mij zelfs rond de 2,5km. Dit is ook bijna de enige foto van het uitzicht die ik heb, meeste hierna zijn eigenlijk genomen van de tempel die daar staat.
First view from the fifth step! We were here at over 2km high, maybe ever around 2,5km. This is also just about the only picture I have of a view from here, most taken after this were from the shrine that's on the mountain.

Mount Fuji 7
Zoals ik zei, meeste foto's van de vijfde etappe zijn genomen van de tempel. Mount Fuji is ook een heilige berg, en dit is dan de plek om te kunnen bidden en voor geluk vragen enzo.
Like I said, most of the pictures taken on the fifth step were from the shrine. Mount Fuji is also a holy mountain, and this is the place to pray and ask for good luck and such.

Mount Fuji 6
Dit stond vlak na de ingang (torii) van de tempel, maar ik weet eigenlijk niet goed wat het is. Het was in elk geval niet zo'n reinigingsplek, dat weet ik zeker. Misschien dat het iets was van een memorial ofzo.
This stood close to the entrance (torii) of the temple, though I'm not quite sure what it is. I know it's not one of those purification places. Maybe it was something of a memorial.

Mount Fuji 5
De ingang naar het binnenste gedeelte van de tempel. Wat je hier direct achter de poort ziet kun je omikuji trekken enzo. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik het niet gedaan hebt. Oh well. Aan de rechterkant had je een winkeltje met souvenirs en een klein plekje waar je wat kon drinken.
The entrance to the inner part of the shrine. What you can see directly behind the gate is the place for omikuji and such. I still regret it that I haven't done that. Oh well. To the right side you have a shop with souvenirs and a small place where you can drink a bit.

Mount Fuji 4
Een altaar in de binnentempel. Met op de voorgrond wel hele grote, rode zori. Zori zijn de Japanse oude, houten schoenen.
An altar on the inner shrine. With at the foreground very big, red zori. Zori are the Japanese old, wooden shoes.

Mount Fuji 3
Een laatste shot van de top van Mount Fuji.
One final shot of the top of Mount Fuji.

Mount Fuji 1
En hier dan nog een foto van mij. ^^ Laatste foto genomen die dag, en Takeuchi-sensei was zo vriendelijk om em te nemen. Dus echt bewijs dat ik er ben geweest! (En ik heb hier geen photoshop of zo, dus photoshoppen gaat niet. ;) )
And here is one picture of me. ^^ The last picture taken that day, and Takeuchi-sensei was kind enough to take it. So real proof that I've been there! (And I have no photoshop or something, so photoshopping is impossible. ;) )

Nederlands
Zaterdag 11 oktober was een BBQ in BBQ Land. We waren uitgenodigd door een professor van de Hosei Universiteit. De BBQ was een hele grote BBQ georganiseerd door professoren van verschillende universiteiten. Ik geloof dat er wel iets van 200 mensen waren. Ik heb natuurlijk niet met alle 200 gesproken. Sterker nog, ik heb eigenlijk met niemand gesproken die niet op de Hosei universiteit zat. De universiteit is of een jongensuniversiteit (zoals ik op een meisjesuniversiteit zit) of zo'n universiteit als waar Jal op zit en waar dus wel meisjes op kunnen zitten, maar waar voornamelijk jongens naar toe gaan.

Voor de website van Hosei University kun je hier heen gaan. (Schrik niet van de pop-up van snapshot, dat is nou eenmaal onderdeel van LJ... niet een van de betere dingen van LJ, maar goed.)

Ik heb niet heel veel foto's, want voor een groot gedeelte was ik bezig met eten en praten met de jongens daar. Ik weet nog wel dat we het over USB connectors hebben gehad, of Nederland in Londen lag en andere dingen. Weinig tijd in elk geval gehad voor foto's maken ben ik bang. ^^;

English
On Saturday 11 October was a BBQ in BBQ Land. We were invited by a professor from the Hosei University. The BBQ was a big BBQ organized by professors from various universities. I believe there were about 200 people there. I didn't speak with all 200 people, of course. In fact, I didn't even speak with anyone who was not part of the Hosei University. The university is either a boys university (like I am on a girls university) or a university where girls are allowed to enter, but which is mostly attended by boys.

For the website of Hosei University, you can go here.

I didn't take a lot of pictures, because most of the time I was busy eating and talking to the boys there. I know we've talked about USB connectors, or whether Holland was part of London and other things. I didn't have much time for taking pictures, I'm afraid. ^^;

Ik ben nog veel foto's van Antonella en de professor van de Hosei Universiteit aan het uploaden. Om toch alvast iets te geven om naar te kijken, post ik em wel. Check later nog een keer om te kijken of de foto's van de BBQ er bij staan.

I am currently uploading pictures from Antonella and the professor of the Hosei University. To give you guys at least something to look it, I am posting it already. You can check later again to see if the pictures of the BBQ have been added.

( Post a new comment )
Nemu[info]nemurin on October 28th, 2008 07:53 pm (UTC)
Takeuchi-sensei lijkt me zo'n typische mafketel. :)

Advertisement

Customize